Step into your future wint award voor beste HR-campagne

Prev Next

Tijdens de Belgian HR Awards dinsdagavond in The Event Lounge in Brussel, mocht Willemen Groep de HR Pioneer Award 'HR Campaign' in ontvangst nemen. Met de award zetten de organisatoren Trends, Kanaal Z, Publicarto en De Facto Image Building het belang van HR-communicatie in de verf. Willemen Groep wist de jury te overtuigen met zijn 'Step into your future'-campagne, waarmee het bedrijf als eerste in België Virtual Reality inzet in de zoektocht naar nieuw talent.

Willemen Groep ontwikkelde samen met de jonge start-up Yondr een 360° video die het meeneemt naar jobbeurzen. Met een speciale bril ingebouwd in een bouwhelm, doorkruiste Willemen Groep de voorbije maanden Vlaanderen op zoek naar toekomstige project- en werfleiders. De bril dompelt studenten onder in een virtuele wereld, waarin ze op enkele minuten tijd drie grote werven bezoeken: de Astro Tower in Brussel, de toekomstige A11 tussen Brugge en Westkapelle en de start- en landingsbaan die Aswebo vorige zomer renoveerde op Brussels Airport.

"De bril ontpopte zich op jobbeurzen tot een heuse publiekstrekker. Honderden studenten kwamen langs om hem uit te proberen. De studenten waren stuk voor stuk onder de indruk van de nieuwe technologie omdat het lijkt alsof je echt op de werven staat. Ze vroegen dan ook massaal een eigen cardboard aan op onze campagnewebsite www.stepintoyourfuture.be. Met zo'n cardboard kan je de VR-ervaring thuis beleven en delen met vrienden en familie", legt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten uit.

Willemen Groep biedt dus als het ware werfbezoeken aan vanop zijn beursstand en dat wist de vakjury van de Belgian HR Awards te bekoren. “We zijn uitermate blij met deze mooie onderscheiding”, zegt CEO Tom Willemen. “Het is een objectieve bevestiging dat we een innovatief bedrijf zijn dat nieuwe technologieën durft in te zetten om resultaten te boeken. We dragen deze prijs graag op aan al onze medewerkers die dag in dag uit het beste van zichzelf geven.”

Met meer dan 2.300 medewerkers is Willemen Groep de grootste familiale bouwgroep in België. De groep werft elke week gemiddeld vier mensen aan. Door zijn innovatieve HR-aanpak weet Willemen Groep zich niet alleen te onderscheiden in de bouwsector, maar wordt het met deze HR Pioneer Award ook erkend als een referentie binnen de hele HR-wereld. De andere genomineerden waren Bubble Post, Fun, Nike en UZ Leuven.

Bekijk op onze Facebookpagina enkele korte video-opnames van tijdens de awarduitreiking.

19 april, 2016 - 20:15