Franki Construct is net na het kerstverlof gestart met de renovatie van het station van Roeselare. Een deel van het station wordt afgebroken en vervangen door nieuwbouw, een ander deel wordt ontmanteld en gerenoveerd. Een bredere en aangenaam verlichte doorgang onder het spoorwegviaduct en een ruimer en autovrij stationsplein zullen de stationsomgeving omvormen tot een aantrekkelijk knooppunt van wonen en werken, reizen en winkelen.
Het station blijft tijdens de werkzaamheden in dienst, daarom worden de werken opgesplitst in twee delen. Eerst wordt de nieuwbouw aan de rechterzijde van het station gerealiseerd, daarna start de renovatie van de bestaande stationshal en van het kantoorgebouw. De draagstructuur van dit deel van het stationsgebouw blijft behouden zodat het nieuwe plafond er kan aan opgehangen worden. Langs spoor 3 aan de achterzijde van het station wordt een nieuw gedeelte in overkraging bijgebouwd.
Ook de kantoren op de eerste verdieping worden aangepast aan de huidige normen en de brandcompartimentering zal in samenspraak met de brandweer verder uitgewerkt worden. Er komt een nieuwe hoogspanningspost en ook de sprinklerinstallatie en de installatie voor de rookafzuiging worden vernieuwd. De totale gelijkvloerse oppervlakte bedraagt 4.200 vierkante meter. Onder het bestaande spoorwegviaduct wordt 2.500 vierkante meter waterdicht plafond aangebracht. Boven de sporen en het station wordt een nieuwe luifel gemonteerd. De werken worden uitgevoerd in een periode van 580 kalenderdagen. Eurostation, NMBS-holding, Infrabel, De Lijn en de stad Roeselare investeren samen € 10,5 miljoen in het project.