MT Magazine: “Waarom Willemen Groep een stapje voor heeft bij jonge ingenieurs”

Prev Next

“Hoe efficiënt was de rekruteringscampagne van Willemen Groep?” Met die vraag opent het nieuwe businessmagazine MT een paginagroot artikel over de resultaten van 11 maanden ‘Step into your future’, waarmee we als eerste bedrijf in België Virtual Reality inzetten in de zoektocht naar nieuwe medewerkers. In een gesprek met Talentcoördinator Ivan Malfliet polste het magazine of de campagne daadwerkelijk tot een hogere instroom van geschikte profielen heeft geleid.

Het is eind oktober 2015 wanneer we onze ‘Step into your future’-campagne lanceren. Sindsdien staan we met VR-brillen op jobbeurzen om toekomstige project- en werfleiders helemaal onder te dompelen in een virtuele wereld. Op enkele minuten tijd brengen ze een bezoek aan drie grote werven van ons. Met behulp van VR-technologie zetten we hen plots bovenop de 107 meter hoge Astrotoren in Brussel, onder het viaduct van de toekomstige A11-snelweg en tussen de vliegtuigen op Brussels Airport, waar we een start- en landingsbaan van kop tot teen renoveerden.

De VR-bril ontpopt zich in geen tijd tot een echte publiekstrekker op beurzen. Studenten staan in rijen aan te schuiven om hem uit te proberen. Tussen oktober en nu werden op onze website www.stepintoyourfuture.be ook massaal veel cardboards aangevraagd. 1.500 om precies te zijn. Met zo’n cardboard kan je de ervaring thuis opnieuw beleven en delen met familie en vrienden.

“Op 10 maanden tijd kregen we 3.144 cv’s binnen”, vertelt Ivan Malfliet. “Terwijl we de startende ingenieurs vroeger moesten gaan zoeken, kunnen we nu zorgvuldig kiezen uit het rijke aanbod. Uiteindelijk wierven we sinds de start van de campagne 35 startende burgerlijke of industriële ingenieurs aan.” Het volledige artikel lees je hier.

‘Step into your future’ werd in april verkozen tot beste HR-campagne van 2016.

Lees ook: Step into your future wint award voor beste HR-campagne
 

16 september, 2016 - 17:15