Met een speciale bril die het toepasselijk inbouwde in een bouwhelm doorkruiste Willemen Groep de voorbije weken gans Vlaanderen op zoek naar toekomstige project- en werfleiders. De bril dompelt studenten onder in een virtuele wereld, waarin ze op enkele minuten tijd drie grote werven bezoeken: de Astro Tower in Brussel, de A11 tussen Brugge en Westkapelle en een start- en landingsbaan op Brussels Airport.
Willemen Groep zet als eerste bedrijf in België virtual reality in om nieuwe medewerkers aan te trekken. "Daarvoor hebben we een eigen 360°-video en VR-bril laten ontwikkelen die we meenemen naar jobbeurzen. Morgen (vrijdag 11 maart, red.) staat de voorlopig laatste jobbeurs van het academiejaar op het programma. Dan staan we op de jobbeurs van de Odisee Hogeschool op de Technologiecampus in Gent", zegt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten.
De bril ontpopte zich tijdens de jobbeurzen tot een echte publiekstrekker. Honderden studenten kwamen langs om hem uit te proberen. "De studenten waren stuk voor stuk onder de indruk van de nieuwe technologie. Ze vroegen dan ook massaal een eigen VR-cardboard aan op onze campagnewebsite www.stepintoyourfuture.be. Met zo'n cardboard kan je de VR-ervaring thuis beleven", legt Verstraeten uit.
Zoals gezegd, teleporteert de VR-bril je naar drie grote werven van de Willemen Groep. Zo lijkt het alsof je plots bovenop de 107 meter hoge Astrotoren in Brussel staat, of onder het toekomstige viaduct van de A11 tussen Brugge en Westkapelle. “Op dezelfde manier tonen we hoe Aswebo deze zomer een start- en landingsbaan op Brussels Airport helemaal vernieuwde. De projectleider legt het je allemaal haarfijn uit. Kijk je naar links of naar rechts, dan beweegt het beeld gewoon mee. Het is alsof je er echt bij bent.”
Willemen Groep biedt met andere woorden werfbezoeken aan op zijn beursstand. “Bedoeling van deze campagne is om ingenieurs en young potentials aan te trekken. Zij zijn de toekomst van ons bedrijf. Met onze 360° video willen we de Willemen Groep en haar werven aan hen voorstellen. Op jobbeurzen de verplaatsing maken naar de werf is natuurlijk onmogelijk. Daarom brengen we de werf naar de jobbeurs. Op een heel realistische manier”, aldus Verstraeten.
Meer info: www.stepintoyourfuture.be
Lees ook:
18/03/2016: 'Step into your future' genomineerd voor prestigieuze HR-award
27/10/2015: Willemen Groep zet virtual reality in om nieuwe medewerkers aan te trekken