Onze Step into your future-campagne, waarmee we als eerste bedrijf in België Virtual Reality inzetten bij onze zoektocht naar nieuw talent, is genomineerd voor de Belgian HR Awards. De awards worden uitgereikt op dinsdag 19 april in The Event Lounge in Brussel.
Willemen Groep ontwikkelde een eigen 360° video die het meeneemt naar jobbeurzen. Met een speciale bril ingebouwd in een bouwhelm, doorkruiste Willemen Groep de voorbije maanden Vlaanderen op zoek naar toekomstige project- en werfleiders. De bril dompelt studenten onder in een virtuele wereld, waarin ze op enkele minuten tijd drie grote werven bezoeken: de Astro Tower in Brussel, de toekomstige A11 tussen Brugge en Westkapelle en de start- en landingsbaan die Aswebo vorige zomer renoveerden op Brussels Airport.
"De bril ontpopte zich op jobbeurzen tot een heuse publiekstrekker. Honderden studenten kwamen langs om hem uit te proberen. De studenten waren stuk voor stuk onder de indruk van de nieuwe technologie. Ze vroegen dan ook massaal een eigen cardboard aan op onze campagnewebsite www.stepintoyourfuture.be. Met zo'n cardboard kan je de VR-ervaring thuis beleven en delen met vrienden en familie", legt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten uit.
Willemen Groep biedt dus als het ware werfbezoeken aan vanop haar beursstand en dat wist de jury van de Belgian HR Awards te charmeren. Willemen Groep is een van de vijf kanshebbers op de ‘HR Pioneer Award – Externe HR-communicatie’. Diezelfde avond wordt ook de opvolger gekozen van Koen De Maesschalck (Colruyt) als ‘HR Manager of the Year’.
De Belgian HR Awards is een initiatief van Trends en Kanaal Z in samenwerking met adviesbureau De Facto Image Building.
Lees ook:
10/03/2016: ‘Studenten over onze VR-bril: Supercool, nog nooit gezien (video)’
27/10/2015: ‘Willemen Groep zet virtual reality in om nieuwe medewerkers aan te trekken’