Eind 2016 gaf Infrabel Franki de opdracht om de metalen structuur van een brug over de Samber ter hoogte van Sambreville te vernieuwen. Eind augustus rondde Franki de laatste fase van de werkzaamheden met succes af: er werd een nieuwe overspanning van 54 m lang en 390 ton geplaatst. Â Â
Voor de verwijdering van de spoorweg en de twee 100 jaar oude metalen overspanningen, de afbraak van de landhoofden, de plaatsing van prefab landhoofdelementen en de nieuwe overspanning en de herplaatsing van de spoorweg werden eind augustus 2017 vier dagen uitgetrokken. Franki stelde TMI aan als onderaannemer voor de staalconstructie van het nieuwe gemengde brugdek en besloot te profiteren van zijn ligging aan de Maas om de overspanning in gewapend beton te bouwen bij TMI. Tegelijkertijd nam Franki Sarens onder de arm voor het laden en vervoeren van de overspanning in Andenne en de hijswerkzaamheden in Sambreville.
Begin augustus 2017 werd de nieuwe overspanning (54 m lang, 390 ton met alles erop en eraan) op een schip geladen en van Andenne naar Sambreville vervoerd. Ondertussen monteerde Sarens een vakwerkkraan op zogenaamde twinbarges (gekoppelde pontons met een totale oppervlakte van 60 m x 23 m) in de buurt van de werf in Sambreville. Tijdens een volledige stillegging van het rivier- en spoorwegverkeer, voerde deze spectaculaire kraan op pontons verschillende hijswerkzaamheden uit. Die vonden plaats van 23 tot 26 augustus 2017.
Franki zorgde voor de organisatie en coördinatie van deze werkzaamheden en slaagde erin om de uitdaging tot een goed einde te brengen binnen de toegewezen tijd. Niet minder dan 12 teams met een verschillende specialisatie volgden elkaar op, dag en nacht, om dit huzarenstukje tot een goed einde te brengen.